شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۵۳:۴۱

احتمال افزایش هزینه تغییر مسیر خط لوله گاز ایران-عمان

باشگاه خبری فراساحل: برآوردها نشان می‌دهد که تغییر مسیر خط لوله زیر دریایی صادرات گاز ایران به عمان ممکن است ۵۰۰ میلیون دلار هزینه بیشتر داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، هزینه تغییر مسیر خط لوله زیردریایی صادرات گاز ایران به عمان از انتظارها فراتر خواهد رفت. دو کشور چندی پیش توافق کرده بودند، مسیر اصلی این خط لوله را برای عبور نکردن از آب‌های امارات تغییر دهند. ایران دومین دارنده ذخایر بزرگ گاز جهان، در ماه مارس ۲۰۱۴ میلادی موافقت کرد گاز خود را از طریق این خط لوله که هزینه ساخت آن یک میلیارد دلار برآورد شده بود به عمان صادر کند، اما امارات با طرح اولیه این خط لوله که از آب‌های این کشور عبور می‌کرد موافقت نکرد.

محمد بن حامد الرمحی، وزیر انرژی عمان در ماه اوت امسال گفت: ایران و این کشور برای تغییر مسیر خط لوله و طراحی آن توافق کردند. منابع خبری پنج شنبه، ۲۵ شهریور ماه اعلام کردند که تغییر مسیر و ساختار این خط لوله که قرار است افزون بر کوتاه‌تر بودن در عمق بیشتری کار گذاشته شود، هزینه‌های بیشتری دربر خواهد داشت و ساخت آن تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود که ظرفیت انتقال این تأسیسات یک میلیارد فوت مکعب در روز باشد و به منظور برآوردن نیازهای رو به افزایش عمان به ۲ میلیارد متر مکعب در روز نیز برسد. بر اساس این گزارش، ایران می‌خواهد تولید گاز خود را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۸۵ میلیارد متر مکعب در روز برساند که بیشتر آن را به هند، چین و اروپا صادر خواهد کرد. تولید روزانه کنونی گاز ایران ۷۳۵ میلیون متر مکعب است.




  کد خبر : 2372
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :